X
Znajdź prawnika

Obsługa prawna sklepów internetowych

Obsługa prawna sklepów internetowych

OBSŁUGA PRAWNA E-COMMERCE

Chciałbyś spróbować swoich sił w handlu w Internecie? Masz naprawdę dobry pomysł na biznes, ale przytłacza Cię ilość formalności do spełnienia, aby swój plan wdrożyć w życie? A może prowadzisz już działalność online i nie jesteś pewny co do swojej sytuacji prawnej? Nie martw się! Pomożemy Ci ze wszystkimi obowiązkami, jakie nałożył na Ciebie ustawodawca. Pomożemy w przygotowaniu biznesplanu, uzyskaniu dofinansowania, rejestracji firmy, wyborze optymalnego sposobu opodatkowania, następnie zaś sprawdzimy, czy Twoja strona spełnia wszystkie wymogi prawne narzucane przez ustawodawcę. Może wydawać się to nieco skomplikowane, ale z nami na pewno sobie poradzisz. Mamy w tym doświadczenie. Robimy to z sukcesami od lat.

Jak możemy pomóc sklepom internetowym?

Prowadzenie sklepu internetowego stanowi prawdziwe wyzwanie. Kontrahenci, klienci, dostawy, wysyłki, zwroty, reklamacje. A do tego jeszcze kwestie prawne – obowiązki informacyjne, ochrona danych osobowych, spory prawne z partnerami biznesowymi czy konsumentami. Lista obowiązków jest naprawdę długa. W części z nich możemy Cię wyręczyć.

Przygotujemy dla Ciebie:

A także przeprowadzimy audyt Twojej strony internetowej pod kątem prawnym oraz zadbamy o bieżącą ochronę danych osobowych Twoich klientów.

Obsługa prawna branży e-commerce

Znamy e-commerce od podszewki. Pomożemy Ci zarówno bieżącym, jak i doraźnym doradztwem prawnym. Jeśli Twój biznes tego potrzebuje, chętnie zajmiemy się nim kompleksowo, biorąc udział kolejno w procesie jego powstawania, jak i rozwoju. Rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Przygotujemy dokumenty. Pomożemy w sporach z nieuczciwymi kontrahentami i klientami na poziomie mediacji oraz sporów sądowych.

Przygotowanie polityki plików cookies

Od roku 2013 każdy właściciel serwisu internetowego, który używa plików cookies (ciasteczek), ma obowiązek informować o tym swoich użytkowników. Jest to wymóg stawiany przez prawo telekomunikacyjne. Co to oznacza dla Ciebie i Twojej strony? Że musisz przygotować zgodę tak, aby użytkownik mógł wyrazić ją dobrowolnie, świadomie, jednoznacznie i konkretnie, w formie oświadczenia woli lub jednoznacznego działania potwierdzającego. Samo poinformowanie o używaniu plików jednak nie wystarczy. Należy spełnić szereg wymogów ustawowych. Brzmi skomplikowanie? Pomożemy Ci przygotować odpowiednią dokumentację.

Opracowanie procedur reklamacji

Nie tylko ustawy prokonsumenckie, ale także bardzo duża konkurencja sprawiły, że dzisiejszy rynek handlowy jest rynkiem klienta. Jest to zjawisko korzystne, wpływające pozytywnie na rozwój branży e-commerce. Dla przedsiębiorców oznacza to jednak większą liczbę obowiązków, również w materii reklamacyjnej.

 

Jeżeli chciałbyś, aby klienci byli zadowoleni ze świadczonych przez Ciebie usług, nawet gdy otrzymali wadliwy produkt, potrzebujesz jasnej i nieskomplikowanej procedury reklamacyjnej. Pamiętaj, że czasem wystarczy małe potknięcie, aby klient nie wrócił już więcej na twoją stronę. Jeśli zatem nie jesteś pewien, jakie procedury należy wdrożyć, oraz czy twoje dotychczasowe postępowanie jest zgodne z prawem, oraz oczekiwaniami konsumentów, napisz do nas. Przygotujemy dla Ciebie i Twojego sklepu odpowiednie procedury, które pozwolą sprawnie realizować zamówienia.

Pomoc w sporach konsumenckich UOKiK

Niestety zdarza się, że konsument, nie będąc zadowolonym z usług, zgłosi sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprawy prowadzone przez UOKiK nie należą do najmilszych, są stresujące i mogą się również okazać kosztowne. Wiemy z doświadczenia, że wina nie zawsze leży po stronie sprzedawcy, a klienci często działają pochopnie i nieprzemyślane. Dlatego też chętnie Ci pomożemy. Przygotujemy odpowiednią linię obrony oraz dokumentację. Będziesz czuł się pewnie. A nasze wsparcie pozwoli Ci na nieprzerwane kontynuowanie prowadzenia działalności. Doradzimy również, w jaki sposób postępować, aby w przyszłości podobne sytuacje nie miały miejsca.

Doradztwo prawne z zakresu nieuczciwej konkurencji w Internecie

Internet może być pożywką dla wszelkiego rodzaju oszustów. Niemal na każdym kroku możemy spotkać osoby lub firmy, które dopuszczają się czynów nieuczciwej konkurencji. Nieopłacanie faktur, podrabianie marki, stosowanie nieuczciwej reklamy, kradzież praw autorskich, fałszywe oskarżenia publikowane w sieci czy chociażby szantaż domenowy. Te działania są codziennością dla przedsiębiorstw działających w Internecie. Jeżeli spotkała Cię jedna z powyżej określonych sytuacji, nie załamuj rąk. Wiemy, co zrobić, aby osoby działające nielegalnie zaniechały swoich praktyk, jak również, aby wyciągnięte wobec nich zostały odpowiednie konsekwencje prawne.

Koszyk Usunięto z koszyka Przywróć
  • Koszyk jest pusty.