Internet stanowi największą tablicę marketingową świata. Można rzec, że jeżeli twojej firmy nie ma w sieci to ona nie istnieje. A przynajmniej nie istnieje dla setek tysięcy potencjalnych klientów, którzy za pośrednictwem wyszukiwarki Google mogliby znaleźć twoje usługi i z nich skorzystać. Oczywiście, aby wyszukiwarka mogła cię wskazać, koniecznie...
Nie ważne czy prowadzisz blog, nagrywasz filmy na youtube czy tworzysz tak popularne teraz memy, jeżeli jeszcze tego nie robiłeś, z całą pewnością prędzej czy później będziesz chciał skorzystać z cudzej twórczości. Odnieść się do cudzej wypowiedzi, skomentować czyjś wpis lub po prostu wkleić fragment filmu - bo jest...
Polski ustawodawca stawia na rozwój w gospodarce. Przedsiębiorstwa prowadzące działalność badawczo-rozwojową (B+R) mogą liczyć na niższą, preferencyjną 5% stawkę podatku dochodowego. Ulga IP BOX, bo o niej mowa, dotyczy działalności polegającej na tworzeniu, rozwijaniu lub ulepszeniu prawa własności intelektualnej. Oznacza to ni mniej, nie więcej, że każdy przedsiębiorca tworząc...
Zamawiasz dane dzieło u wykonawcy zewnętrznego, może to być logo, baner reklamowy, sponsorowany artykuł, czy obraz. Po podpisaniu stosownej umowy, wszystkie prawa do dzieła przechodzą na Ciebie. Niestety nie do końca, uzyskujesz jedynie majątkowe prawa autorskie. Prawo do integralności utworu, będące osobistym prawem autorskim, pozostaje przy twórcy dzieła.
Umowa o wykonanie dzieła jest jedną z form zatrudnienia. Jest bardzo często zawierana przez firmy z osobami wykonującymi wolne zawody oraz z m.in. dziennikarzami, grafikami czy programistami.
Czy każdy, kto regularnie umieszcza wpisy w sieci ma obowiązek rejestracji bloga jako czasopisma? Publikując na blogu może się okazać, że nasza witryna podlega obowiązkowi rejestracji strony jako prasy. Orzecznictwo w dalszym ciągu nie wypracowało jednolitego stanowiska w tej kwestii. Jednakże możemy przyjąć, że decydująca jest zawartość, sposób prowadzenia oraz...
Główną funkcją znaku towarowego jest jego funkcja odróżniająca. Niejednokrotnie na logotypie budowany jest cały marketing marki. Dany znak towarowy może urosnąć do miana kultowego, być utożsamiany z prestiżem i elegancją. Nie dziwi więc, że przedsiębiorstwa częstokrotnie bardzo rygorystycznie podchodzą do ochrony swojego logo, kategorycznie zabraniając nawet wspominania swojej marki...
Youtube jest obecnie największym portalem umożliwiającym przesyłanie własnych materiałów wideo, na których użytkownik gra w konkretną grę komputerową, komentuje bieżące zjawiska społeczne lub polityczne bądź zajmuje się tworzeniem własnych, kreatywnych materiałów. W swojej codziennej działalności twórcy wielokrotnie wykorzystują już wcześniej powstałe utwory w ramach powszechnie znanego „prawa cytatu”. Korzystanie z...
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych określa, że podmiotem prawa autorskiego nazywamy każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia. Co jednak jeśli chcemy skorzystać z czyjegoś utworu, np. go zacytować? Czym jest prawo cytatu? O tym poniżej.
Co mówi Prawo autorskie o rozpowszechnianiu utworów? Czym jest rozpowszechnianie utworu? I na jakich zasadach możemy utwory rozpowszechniać? O tym poniżej.